To je
bio rat plemena Kurejš i Kinane protiv Kajs 'Ajlana. U to vrijeme Resulullah,
a.s., imao
je petnaest godina. Vođa Kurejšija i Kinana zajedno, bio je Harb bin Umejje.Uživao je
veliki ugled i čast.Početak bitke pripadao je Kajsu,
a sredinom dana bitka je
tekla u korist
Kinana. Ova bitka nazvana je Fidžar zbog prekida zabrane ratovanja u svetim mjesecima.
Ovoj bitki prisustvovao je Resulullah, a.s.On je svojim amidžama dodavao strijele
za gađanje.
UGOVOR O DOSTOJANSTVU
Na
osnovama prethodne bitke, dogodi se prisega u svetom mjesecu zulka'ide, čiji su inicijatori
bili Kurejšije, i to porodice:
Benu - Hašim, Benu - Muttalib, Esed bin Abdul -Uzaj,
Zehra bin Kulab, Tejm bin Merre.Svi se oni okupe u kući Abdullaha bin Džed'an
et
- Temija,
jer je bio najstariji među njima i veoma poštovan i ugledan.
bilo da je Mekanac ili gost, a
da oni ne budu
na njegovoj strani, a protiv zulumćara, sve dok to ne prestane. Ovom dogovoru
je prisustvovao
Resulullah, a.s., a kad ga je Allah, dž.š., obdario objavom izjavio je:
"Prisustvovao
sam u kući Abdullah ibn Džed'ana ugovoru koji mi je draži od blaga, i kad
bih u islamu bio pozvan na tako nešto, odazvao bih se."
Taj
ugovor u osnovi bio je suprotan predislamskom fanatizmu kojega je poticala
"asabijja".
Asabijja je duh roda i podrazumijeva bezuvjetnu privrženost rodu i plemenu.
Neki čovjek, od plemena Zubejd, dođe u Meku da prodaje robu. Tu robu kupi od njega El -
As bin Vail el - Sehmi, ali mu ne isplati kako treba.
Molio je da to učini kako
treba i pozivao
Abdud - Dara, Mahzuma, Džumha, Selma i Adija, predstavnike familija, ali ne obratiše
pažnju na njega, pa se on pope na brdo Ebu - Kubejš i poče jakim glasom
recitirati pjesmu
o tome kako mu je nanesen zulum.
Kad je ovo čuo uputio se njemu Ez - Zubejr bin 'Abdul
- Muttalib pa ga upita: "Preko ovoga ne može se preći?" Zatim su se sakupili
gore
spomenuti
ljudi i sklopili ugovor a zatim se uputili El - 'Asu bin Vailu i vratili pravo
Ez -Zubejdiju.
MUKOTRPAN ŽIVOT
Resulullah,
a.s., nije imao u mladosti određeni posao ili zanimanje. Tradicija bilježi da
je bio
pastir i da je čuvao ovce u plemenu Benu - Sa'd ,
kao
i stanovnicima Meke.
U
dvadeset i petoj godini života, otisne se u Šam kao trgovac robom, čuvene
trgovkinje iz
Meke, Hatidže, r.a. Ibn - Ishak bilježi:
"Hatidža,
kći Huvejlidova bila je trgovkinja velikog ugleda i časti. Ona je unajmljivala trgovce
koji su radili s njenom robom i revnosno im isplaćivala zaradu. Kurejšije su
inače,bili
poznati trgovci.
Kad je
Hatidža čula za Resulullaha, a.s., a posebno da je iskren, povjerljiv i čestitog ponašanja,
posla po njega da dođe. Kad je Resulullah, a.s., došao, ona mu ponudi da vodi brigu
o njenoj trgovini u Šamu i da će biti nagrađen bolje nego su bili njegovi
prethodnici.Također
bi uz njega slala svoga slugu Mejsera. Resulullah, a.s., prihvati ovu ponudu i odmah
krene sa Mejserom i karavanom u Šam."
ŽENIDBA HATIDŽOM
Kad se
Resulullah, a.s., vratio u Meku, Hatidža je bila nemalo iznenađena velikim trgovačkim
uspjehom. Mejsera joj je ispričao o čestitosti i povjerljivosti Resulullaha,
a.s.,te da
je to jedan razloga velike zarade. Ona je bila sretna, a i zbunjena. Bila je
udovica i do tada
su je prosili mnogi ugledni bogataši, gospoda Meke, ali ih je ona odbijala, jer
se željela
posvetiti samo trgovini. Međutim, ono što je osjetila prema Resulullahu, a.s.,
nije mogla
sakriti od svoje prijateljice Nefise, kćeri Menijjeta. Nefisa nije šutjela o
tom saznanju,
pa ode
Resulullahu, a.s., i reče mu otvoreno neka oženi Hatidžu.
On pristade na to i porazgovara
sa svojim amidžama, a oni odoše Hatidžinom amidži i zaprosiše Hatidžu.
Odmah
iza toga, obavilo se i vjenčanje. Činu vjenčanja prisustvovali su Benu -
Hašimije i poglavari
Mudara. To se sve desilo samo dva mjeseca nakon njegovog povratka iz Šama,a
ispravnija verzija je nakon dvadeset dana. Hatidža je tada imala četrdeset
godina. U to doba
bila je najodabranija žena Meke, po porijeklu, bogatsvu i oštroumnosti. Ona je
i prva žena
kojom se oženio Resulullah, a.s., i za njena života nije imao drugu ženu.
Hatidža,
r.a., izrodila je svu djecu Resulullaha, a.s., osim Ibrahima. Prvo mu je rodila Kasima
i po njemu su zvali Resulullaha, a.s., Ebu - Kasim. Zatim je rodila Zejnebu i Rukaju,
pa Ummu Kulsum i Fatimu, pa opet sina Abdullaha. Abdullaha su zvali "Dobri" i "Čisti".
Sinovi su pomrli u djetinjstvu, a sve kćeri dočekale su islam i Objavu, te
postale muslimanke,
muhadžirke. Muhadžirke znali da su sve ulinile seobu iz Meke u Medinu, tj. Hidžru.
Međutim, i sve kćeri su pomrle za života oca im Resulullaha, a.s., osim Fatime,
r.a.,koja
umrije poslije oca za šest mjeseci.
0 komentari:
Objavi komentar